23 Nisan 2014 Çarşamba

Nefis Çaylı Kakaolu Kek

Arayı biraz açmışım kusuruma bakmayın.Aslında yapıyorum bir şeyler boş duruyor değilim ama açıkçası burayı pek gözüm görmedi bu aralar.
Mutfağa girip de bir şeyler yapmam için sanırım evde yalnız kalmam gerekiyor.
Yalnızlıktan sıkılıp direk mutfağa atıyorum kendimi.
Dün akşam da Bay T akşam beni evde tek başıma bırakınca eh dedim mutfakla hasret giderelim.
Ve de sizlerle çok sevdiğim çaylı kekimi paylaşmak istedim.

Malzemeler 
3 yumurta
1/2 kahve fincanı su
1 su bardağı soğuk demli çay
1/2 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya veya limon kabığu rendesi
1 çay kaşığı tarçın 
3 yemek kaşığı kakao

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Daha sonra sıvı malzemeleri ekleyip karıştırmaya devam edin.Önce kakaoyu daha sonra da un,kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyerek karıştırmaya devam edin.
180 C önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk. pişirin.
Harika yumuşacık pamuk gibi bir kekimiz oluyor.
Çaylı keki ilk duyduğumda yüzümü buruşturmuş yok artık yahu iyice abarttılar bu mutfak olayını demiştim.
Sözümü geri alıyorum hata yapmışım.

Afiyet olsun.


Size bir Ahmet Ümit hayranı olduğumu söylemiş miydim?
Beni benden alan , İstanbul aşkımı depreştiren , ağzım açık hayretler içerisinde bırakan bir kitaptı.
Bu kitabı yeni okuyan benim yorumum çok geç kalmışım.
Hem bilgilendim hem ilgilendim hayretler ettim. Kimi yerde ağlayacak da oldum kimi yerdede tatlı bir tebessüm kondurdum dudağımın bir kenarına.
Tavsiyemdir okuyunuz. Yanında bir fincan kahveniz ve çaylı kekiniz ile. :)



Tuğçem'den Sevgilerle....




4 yorum:

  1. Evde yanlız kalınca döktürmüşsün çaylı kekin harika görünüyor nede güzel kabarmış.
    Kitap anlattığın kadarıyla mutaka okunması gereken bir kitapmış almak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Bal Tatlıcığım. Eee ne yapayım ama ben ki cumartesi de dahil 9-7 çalışan bir insanım. Çalışınca evde mutfakta vakit geçirmeyi özlüyor insan. Yalnız kalıncada ilk işi mutfakla hasret gidermek oluyor tabii ki. Kitaba gelince polisiye romanlar seviyorsan muhakkak okumalısın.Ahmet Ümit benim favorimdir. Şiddetle tavsiye ederim.

      Sil
  2. Çalışmanın ayrı ev hanımı olmanın apayrı güzel yönleri var bende sürekli evde olduğumdan habire yemek yapıyorum tabiki birde yaptıklarımı yiyorum kilolar alıp başını gidiyor haliyle 65'e dayandı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hayatım hiç de öyle değil. Evde olmak gibisi var mı hiç. Evimle günlük geçirebildiğim vakit toplasan 2 saat etmez.Bir de insan yeni evli olunca eviyle ilgilenmek istiyor. O da olacak hayırlısıyla. Ay 65 de ne varmış Bal Tatlım. Maşallah derim ancak ne güzel fıstık gibi işte. :)
      Tuğçem'den Sevgilerle...

      Sil

Görüşlerinizi benimle paylaşın..