12 Nisan 2014 Cumartesi

Kıvır Kıvır Kıvırma Böreği... ( Namı Diğer Pileli Börek )

Bu aralar mutfağımla sıkı fıkı bir dost olmaya başlıyoruz sanırım.
Ne yalan söyleyeyim ne kadar yorgun olursam olayım sanırım mutfakta vakit geçirmek kadar pek de birşey rahatlatmıyor beni.
Anneciğimin beni tarif ederken kullandığı ve benim de yüzümü gülümseten bir tabiri var : Evcimen Hanım.
Açıkçası evcimen bir hanım olmak da hoşuma gidiyor.
Hoşuma giden yemeklerin pasta böreklerin resmini çekip ya da tarifini hemen bir kağıda geçirip en acilinden yapmaya çalışıyorum.
İtiraf etmek gerekirse bu tarifi nerde gördüğümü bile hatırlamıyorum.
Galerimde resimlere bakarken çarptı gözüme. Allah bilir nerede ne zaman çekmişim resmini de unutmuşum. İlahi ben :)
Çalışan hanımcıklar için böylesi tarifler hayat kurtarıcı oluyor sanırım.

Malzemeler

5 adet yufka
1/2 kg yoğurt
2 yumurta
1/2 çay bardağı sıvıyağ
Dilediğiniz çeşit peynir
Dilerseniz maydanoz
Tuz
Susam



Yumurta yoğurt tuz ve sıvıyağ ile harcı hazırlayın.
Yufkayı serip yarısına harcınızdan sürün.Yufkayı ikiye katlayıp harcı diğer tarafına da yedirin.
Yufkayı tekrar açıp yarısına maydanoz ve peynirden hazırladığınız iç malzemeden serpiştirin. 


Yufkayı tekrar ikiye katlayıp ortaya doğru büzüştürün.4 er parmak kalınlığında kesin ve yağladığınız fırın tepsisine sıra sıra dizmeye başlayın.Kalınlıklar aynı olursa servisi de daha kolay oluyor. Zaten piştikten sonra dilimlemenize bile gerek kalmıyor.


Bütün yufkaları dizdikten sonra kalan harcı dilimlerin arasına da iyice yedirerek sürüyoruz üzerine. Susamlarımızı da serpiştirip önceden ısıttığımız yaklaşık 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.


Dediğim gibi piştikten sonra dilimlemenizi bile gerektirmiyor. Tadı ve görüntüsüyle de su böreği mi bu izlenimi oluşturuyor insanda. :)



Yarın kahvaltıda bunu mutlaka yapın. Afiyet olsun.

Mutlu haftasonlarınız olsun.



Tuğçem'den Sevgilerle....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşın..