20 Şubat 2014 Perşembe

Köpük Köpük missss....

                                                      Ne yoruldum ben dün öyle yahu...
                        Bay T dün akşam beni yalnız bırakınca ben de hemen mutfağa atıverdim.
                 Buzdolabını karıştırırken unutulmuş bir kova yoğurdumuz olduğunu gördüm.
                   Tam yine dökmek üzereydim ki Banu Ablam'ın  geri dönüşümlerinden biri geldi aklıma.Dün sabah gördüğümde de çok dikkatimi çekmişti.( ki hiç sevmiyorum nimeti dökmeyi. Eve de çok sık uğrayamadığımdan ne oluyo ne bitiyo heba mı etmişim bilemiyorum. O yüzden bu tür değerlendirme fikirlerini çok seviyorum.)


Yoğurdum 1 tatlı kaşığı tuz ve 1,5 bardak su ile ayran kıvamına getirdim.Siz bunu kendi ölçülerine göre ayarlarsınız.Çok tuzlu olsun istemedim.Tencereye alıp tanecik tanecik olana kadar kaynattım.Taneler iyice üste çıkınca temiz bir tülün içine boşalttım.( rengarenk oldu benim tülüm :)  )
Mutfak dolabıma bağlayıverdim altına bir kap koydum suyu aksın diye.


Sabaha kadar bekledim....
Bekledim...
Geldim gittim baktım merak ettim acaba nasıl oldu diye..


İşte sonuç....
Bence mükemmel oldu. Yumuşacık , sıcacık oldu.
Eeee bir de kendim yaptım tabi ki.
Sabah kahvaltısında hemen deneyiverdim. Pek de doyurucu olmuş.

Bu da sabah kahvaltım...


Peynirin kendine gelmesini beklerken elbette ki boş durmuş değilim.
Cici cupcakeler yaptım. Kağıtlarım bittiği için mecburen bunlara yaptım.
Tam malzemelerimi çıkardım karıştırıverdim ki bir doğum gününe çağrıldım. Demek ki kısmet tosuncuğumaymış. Gidene kadar epey bir azaldı cupcakelerim  ( Bay T gidene kadar bana çaktırmadan ucundan araklayıverdiği için.) Olsun yine de kişi başına 1 taneden fazla düştü.
Resimler pek profesyonel olmasa da tadı bizden tam not aldı.(ben sadece bir tanecik yiyebildim.malum diyet)


Malzemeler

Limonlu Cupcake
100 gr un
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı toz şeker
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağından birazcık az süt
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çimdik tuz
1 yumurta


Kreması 
250 gr pudra şekeri
3 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 çimdik tuz
3 yemek kaşığı tereyağ


cupcakeyi yaparken önce un,kakao,pudra şekeri,kabartma tozu,toz şeker ve tereyağını katıp karıştırıyoruz.İyice özdeşleştikten sonra diğer malzemeleri de katıp kaselerimize boşaltıyoruz.
175 derece de önceden ısıtılmış fırınımızda pişiyorlar.
Kremasını yaparken de önce toz malzemeleri sonra diğerlerini karıştırıyoruz.

Görüntüleri pek içime sinmesede tadları çok güzeldi.
Bu arada ben kekine azıcık da limon kabuğu rendesi kattım.
Hoşunuza giderse deneyebilirsiniz.

en güzel ve mutlu günler sizlerin olsun...

Tuğçem'den Sevgilerle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşın..