23 Şubat 2014 Pazar

Bir şekil birşeyler...


Bundan sonra bir bardak çaydan başkası ayıltmaz beni..Bu ne yorgunluk yahu. Bütün pazarımı dinlenerek geçirdim yine de ağrıdan sızıdan duramıyorum.

Bahar alerjilerimde bu sene erken başlayıverdi. Onlarda mevsimi şaşırıverdi herhalde...
Tıpkı babamın şekerpareciği gibi.
Kandı o da yazık bu sıcaklara , bilmez ki başına geleceği . Nerden bilsin daha aylardan şubat olduğunu.
Yazık ki ne yazık babamın şekerpareciğine..
( ahhhh o eski kışlar diye bir laf girmeyecek araya meraklanmayınız :) )
Mevsimin kararsızlığından mı bu yorgunluk , halsizlik...

Saati 06.00 a kurup 1 saat içinde 20 defa erteledikten sonra zar zor açtım gözlerimi. 
Bir ben miyim böyle. ( yoksa tembelmiyim neyim :) )
Oysa bu sabah spora başlayacaktım  ( neyse gelecek pazartesiye artık :) )

Aaaa bu arada sizinle öğrendiğim birşeyi paylaşmak istedim.
  • Öğrendiğime göre greyfurt turunçgillerin içinde en bi faydalı olanıymış.Çözülebilir lif bakımından çok zenginmiş.
  • C vitamini değeri çok fazla olduğundan dolayı yaraların iyileşmesinde fazlaca etkiliymiş.
  • Mükemmel bir sigara savarmış ; nikotini vücuttan defedip sigara içme isteğini azaltıyormuş.
  • Ve yine en önemlisi  mükemmel bir antioksidanmış. 
  • Özellikle prostat ve ağız kanserlerinde tabii bir kür görevi görüyormuş.
  • Kolestrolü düşürürmüş.
  • Sindirim sistemini düzenler , açlık hissini azaltırmış. ( benim en çok hoşuma giden. )
NOT :GREYFURTUN İLAÇLA BİRLİKTE ALINMASI TAVSİYE EDİLMEZ. TAVSİYELERİ GÖZARDI ETMEMEK GEREK...!





                                     Bu sebeptendir ki Günlük muhakkak iki adet greyfurt tüketmeye özen gösterelim.

Yemekten hoşlanmıyorsanız sıkıp suyunu da içebilirsiniz. ( ama o zaman lifli yapısını kaybediyor. )
Pek bi marifetli imiş greyfurtta yahu.
Bi küçük notcuk olsun istedim.

Tuğçem'den Sevgilerle....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşın..