19 Mart 2014 Çarşamba

Çokoprens Kurabiye


Yaz ile kış arasında geçen havalarda sanırım biraz daha yorgun hissediyor insan kendini. Adaptasyon sorunu olabilir diye düşünüyorum. Vücut kendini hava şartlarına uydurmaya çalışırken doğal olarak efor sarfediyor.

Ben de bu ruh halindeyim az birazcık . ( tamam tamam fazlasıyla bu haldeyim. )

 Kendimi biraz bu durumdan kurtarabilmek adına akşamın bir yarısı mutfağa atıverdim kendimi.

Prensim için çokoprens..En sevdiğime en sevdiğinden yapayım dedim.
Bay T ' nin en sevdiği hatta markete girdiğimiz zamanlarda ilk elini attığı şeydir Çokoprens bisküvi :)

Bir kaç hata ile yapıverdim. Detoksta olduğum için ben tadına bakamadım ama Bay T beğendi. :) ( detoks programım işe yararsa ve devam ettirebilirsem sizinle de paylaşacağım. Yaz gelirken fazlalıklardan kurtulmak lazım.) Bu da benim için yeterli zaten.

Malzemeler
250 gr margarin veya tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı vanilya özütü veya 1 paket vanilya
1/4 çay bardağı sıvıyağ
Alabildiği kadar un ( 4,5 - 5 su bardağı kadar .)


Tüm malzemeyi bir kabın içerisine alıp kulak memesi kıvamında bir hamur yapıyoruz.
Hamuru 10 dk. dinlendiriyoruz.
Dinlenen hamuru çok ince olmayacak şekilde açıp bardakla veya kalıbınız varsa kalıpla kesiyoruz.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kestiğimiz hamurları alıp üzerlerine kürdanla ya da çöp şişle delikler yapıyoruz.
Önceden ısıttığımız 175 derece fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişiriyoruz. Aman ha dikkat yanmasın.


 


Kurabiyelerimiz soğuduktan sonra 1 tanesini alıp içine nutella sarelle gibi kahvaltılık çikolatalardan sürüp ikinci kurabiyemizi diğerinin üzerine kapatıyoruz.
Afiyet olsun.



Not : Hamuru ben biraz sert yoğurmuşum. Un eklerken kıvamına dikkat ederek ekleyin. Bir anda unun hepsini katmayın.
Bir not daha: Tarif pastacı kıza resimler ve anlatım bana aittir.

Afiyet olsun.


Tuğçem'den Sevgilerle..



2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar görüntüsü hatasız eminim lezzetide öyledir.
    Detoks inşallah işe yarar bende 1 haftadır yürüyüşe başladım her gün 2 saat yürüyorum bakalım işe yarıyacakmı

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Bal Tatlıcığım.. Sanırım devam edemeyecek gibiyim çalışırken çok zor oluyor.Ben de artık her yere yürüyerek gidip geliyorum.Sağlıklı yaşam şart. Teknoloji ve hayat kargaşasında vücudumuza resmen eziyet ediyoruz.
    Tuğçem'den Sevgilerle....

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi benimle paylaşın..