17 Temmuz 2014 Perşembe

Katmer Poğaça

Poğaça yapmakla ilgili fazlaca sorunları olan ben nihayet kusursuz bir poğaça tarifi buluverdim.
Yapımı biraz zahmetli ama garanti bir poğaça tarifi.
Çoğumuz biliyoruzdur ama ben yine de sizin için tarifi şuraya yazıyorum.


1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 yumurta (sarısı üstüne)
1 instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz

150 gr. tereyağ
2 yemek kaşığı tahin

istediğiniz bir iç harç


Hamurumuzu yoğurup 12 bezeye ayırıyoruz.
Her beze pasta tabağı büyüklüğünde açılıyor.
Her açtığımız bezeye tahinli karışımdan sürüyoruz.(6 kat olacak)
Üst üste koyduğumuz 6 bezeyi açıp 16 parçaya kesiyoruz.
Her bir parçaya harç koyup rulo şeklinde (elmalı pasta yapar gibi) sarıyoruz.
Yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.
180 C de pişmesi yeterli oluyor.

Afiyet olsun.


Tuğçemden Sevgilerle...

6 yorum:

  1. Bir de bunu deneyelim, ne de olsa sevgili eşim bir poğaça canavarı :)
    Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemciğim eşim ve ben de birer poğaça düşkünü olarak bu katmer poğaçalara bayıldık.Öpüyorum kocaman.
      Tuğçemden Sevgilerle... :)

      Sil
  2. Merhaba Tuğçem Hanım instagram dan tanıdım sizi bloğunuzu keşfe geldim. Poğaça benim için de yumuşacık olmalı;) tariflere açığım:) deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. maşallah tuğçe hanım,ellerinize emeğinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili yemek tarifleri. Sevgiler.

      Sil

Görüşlerinizi benimle paylaşın..